کشیدن بخیه بالای ۱۰ تا

1,035,000

بخیه برای بستن زخم ها و جراحت‌ها در  انواع مختلف جراحی ها استفاده می شود. بخیه زدن معمولاً به فرآیند پزشکیبستن زخم با نخ بخیه گفته می‌شود.

اگرچه که بخیه زدن کار معمولی است اما به توجهات پزشکی خاصی نیاز دارد. کشیدن بخیه با خطرهایی همراه است. بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که این کار در مطب آن‌ها انجام شود اما این کار برای همه افراد الزامی نیست.

مبلغ فوق به همراه 150،000 ریال بابت ایاب و ذهاب میباشد .

توضیحات در ادامه مطلب…

توضیحات

در حالت کلی، کشیدن بخیه توسط خود شما ایده خوبی نمی باشد. زمانی که پزشک شما بخیه ها را می‌کشد، زخم شما را برای داشتن عفونت، درمان مناسب و بسته شدن زخم کنترل می کنند.

اگر که می‌خواهید بخیه هایتان را در خانه بکشید، پزشک شما نمی‌تواند کنترل‌های بالا را داشته باشد. با این‌حال، بعضی از مردم تصمیم می‌گیرند خودشان بخیه های خود را بکشند. شما هم می توانید این کار را انجام دهید اما در ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما می تواند توصیه ها و دستورالعمل های لازم را برای انجام درست این کار را به شما بگوید.

آن ها همچنین می‌توانند راهنمایی های لازم برای جلوگیری از عفونت و زخم های احتمالی به شما بکنند. اگر متوجه شدید که زخم شما بهبود نمی‌یابد، پزشک شما مجبور خواهد بود که بخیه را مجددا استفاده کند تا به بهبودی کامل کمک کند.

آیا نکته مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشم؟

اگر قصد دارید خودتان، بخیه های خود را بردارید، باید این نکات را در ذهن داشته باشید:

مطمئن شوید که زمان مناسب برای کشیدن بخیه را انتخاب کرده اید:

اگر بخیه های خود را خیلی زود بکشید، زخم شما ممکن است دوباره باز شود و یا ممکن است باعث عفونت یا بدتر شدن زخم خود شوید. چند روز قبل از کشیدن بخیه، با دکتر خود درمورد زمان کشیدن بخیه صحبت کنید و نظر او را بپرسید. اگر زخمشما قرمز یا متورم باشد، بخیه های خود را نکشید و در نزدیک ترین زمان، پزشک خود را ببینید.

تجهیزات مناسب را جمع آوری کنید

شما باید این کار را با احتیاط کامل انجام دهید. شما به قیچی تیز، موچین، الکل، پنبه و باند چسبی نیاز خواهید داشت.

دریافت دستورالعمل

مراحل گام به گام این کار را از پزشک خود بپرسید. برای ایجاد هرگونه مشکل، تمام این مراحل را به دقت انجام دهید.

درصورتی در انجام یک مرحله شک کردید و یا به مشکل برخورد کردید، کار را متوقف کنید و از فردی که نحوه‌ی انجام این کار را می‌داند، سوال بپرسید.

روش کشیدن بخیه ها به چه صورت می باشد

بخیه ها به صورت جذبی یا غیرجذبی هستند. بخیه های قابل جذب معمولا برای بخیه زدن در اعضای داخلی بدن استفاده می‌شود. مواد و نخ این نوع بخیه در طول زمان محو و جذب می‌شوند. بخیه های غیرقابل جذب، قابل حل شدن نمی باشند و باید کشیده شوند.

فرآیند کشیدن بخیه غیرقابل جذب بسیار ساده است که می‌توانید یا خودتان انجام دهید یا پزشک در مطب خود این کار را انجام دهد.

۱-جمع آوری وسایل مورد نیاز

شما به یک قیچی تیز نیاز دارید. قیچی های جراحی بهترین گزینه است. از ناخن گیر هم می توان استفاده کرد. موچین، الکل، پنبه و باند را فراهم کنید. توجه داشته باشید که یک پماد آنتی بیوتیک هم در کنار خود داشته باشید.

وسایل بخیه

۲-استریل کردن وسایل مورد نیاز

یک قوری آب جوش فراهم کنید. تمام وسایل فلزی را در آن بریزید و بگذارید چند دقیقه در آن بمانند. سپس آن‌ها را بردارید و یک حوله کاغذی بر روی آن ها پهن کنید تا خشک شوند. بر روی پنبه مقداری الکل بریزید و وسایل را با آن تمیز کنید.

استریل کردن وسایل بخیه

۳-شستن و استریل کردن محل بخیه

محل بخیه را با آب داغ و صابون بشویید. از یک پنبه الکلی استفاده کنید و محل زخم را استریل کنید.

۴-پیدا کردن محل مناسب

در محلی از خانه بنشینید که بتوانید به طور واضح محل زخم و بخیه را ببینید. اگر بخیه ها بر روی قسمتی از بدن شما است که نمی توانید آن را ببینید از یکی از اعضای خانواده خود یا دوستان خود برای این کار کمک بگیرید.

۵-قیچی کردن بخیه

از یک موچین استفاده کنید و هر گره را به آرامی بگیرید. قیچی را وارد گره کنید و بخیه را بچینید. این کار را به آرامی انجام دهید. ممکن است احساس فشار اندکی بر روی بخیه داشته باشید که بسیار نادر است. سعی کنید به آرامی تمام قیچی را وارد گره ها کنید چرا که ممکن است باعث درد و خون ریزی در محل بخیه شود.

کشیدن بخیه

۶-متوقف کردن در صورت خونریزی

اگر بعد از کشیدن بخیه، زخم شما شروع به خونریزی کرد، کار را متوقف کنید. اگر زخم شما بعد از کشیدن بخیه باز بود، از چسب زخم استفاده کنید. با پزشک خود تماس بگیرید و راهنمایی لازم را از او بگیرید.

۷- ناحیه زخم را تمیز کنید

زمانی که تمام بخیه ها را کشیدید، ناحیه زخم را به طور کامل با پنبه آغشته به الکل تمیز کنید. اگر پماد آنتی باکتریال دارید، آن را بر روی زخم بمالید.

۸-محافظت از زخم

ممکن است بخواهید از چسب زخم برای جلوگیری از بازشدن مجدد زخم استفاده کنید. آن ها به طور طبیعی بین یک تا دو هفته باقی می‌مانند. آن ها با آب گرم بشویید تا راحت تر و بدون درد از روی پوستتان برداشته شود.

پوست اطراف زخم و برش در طول مدت درمان، بسیار ضعیف است اما پس از مدتی، قدرت خود را به دست می‌آورد. از  این ناحیه به مدت حداقل ۵ روز با استفاده از باند محافظت کنید.

اگر به زخم شما کشش یا ضربه وارد شود، ممکن است دچار تورم، خونریزی، ترک شود. بنابراین از انجام فعالیت هایی که می تواند به زخم آسیب برساند، اجتناب کنید.

بعد از کشیدن بخیه چه کاری باید انجام داد؟

زخم خود را خشک و تمیز نگه دارید و از کثیف شدن آن جلوگیری کنید. زخم خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. پوست اطراف زخم در طول درمان بسیار حساس است و ممکن است نسبت به بقیه نقاط پوستتان، خیلی آسان تر دچار سوختگی شود.

بعضی از پزشکان پیشنهاد می‌کنند که لوسیون های ویتامین E، باعث افزایش سرعت درمان می شود. قبل از استفاده از درمان های دیگر، نظر پزشک خود را بپرسید چرا که ممکن است او روش های بهتری را به شما پیشنهاد بدهد. همچنین میتوانید از مشاوره سایت ما هم استفاده کنید تا ما شمارو به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنیم . درصورت داشتن تب، تورم، قرمزی، این موضوع را سریعاً با پزشک خود درمیان بگذارید. ممکن است دچار عفونت شده باشید که درآن صورت سریعاً باید درمان شوید.

اگر زخم شما بعد از کشیدن بخیه، باز شد، سریعا به پزشک مراجعه کنید. شاید نیاز به بستن مجدد زخم داشته باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کشیدن بخیه بالای ۱۰ تا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *